Hoppa till sidans innehåll
26 000 kronor överlämnade Tidaholms Idrottsallians vid 20-årsjubileumet. Fr valliansens Christer Nilsson, vår nyvalde ordf Ejving Karlsson samt alliansens Gösta Cronholm och Arne Wilhelmsson. Foto: Jan Kindmalm

Årsmöte 2009/Jubileum

Tidaholms Idrottsallians svarade för en storstilad överraskning vid Idrottshistoriska föreningens 20:e årsmöte.

Alliansens representanter Christer Nilsson, Arne Wilhelmsson och Gösta Cronholm överlämnade en check på hela 26 000 kronor. Pengar som kommer väl till pass för den fortsatta utbyggnaden av Idrottshistoriska museet. Övriga som uppvaktade var kultur- och fritidsnämnden, tekniska kontoret, TGoIF, IFK Tidaholm och Sisu Idrottsutbildarna.

Under årsmötet utdelades det också utmärkelser i form av diplom och standar. Föreningen har tidigare inte haft diplom eller standar men lagom till 20-årsjubileumet hade utmärkelserna tagits fram.

Diplom: Bengt Andersson, Rune Andersson, Brynolf Antonsson, Gösta Cronholm, Håkan Engström, Erik Fredriksson, Karl-Henry Gustavsson, Eje Holm, Ejving Karlsson, Gösta Lindh, Lennart Lundell, Bertil Lundström, Lars Norström, Roy Steen, Torsten Steiner, Tom Teike, Stig Tidqvist, Per Tilander, Anna-Lisa Ödvall och Evert Ödvall.

Standar: Bengt Andersson, Rune Andersson, Brynolf Antonsson, Gösta Cronholm, Karl-Henry Gustavsson, Eje Holm, Roy Steen, Torsten Steiner, Stig Tidqvist, Per Tilander och Evert Ödvall, WIS samt Sisu Idrottsutbildarna.Ange alt-text här.

Årsmöte 2009 hedersutmärkelser

Hedersutmärkelser. Vid årsmötet delades det  ut diplom och standar till  följande. Främre raden Jan Antonsson (representerade Brynolf Antonsson), Stig Tidqvist, Eje Holm, Gösta Lindh, Roy Steen, Torsten Steiner, Per Tilander, Evert Ödvall och Lennart Lundell. Bakre raden Tommy Wahlsten (WIS), Kjell Andersson (representerade Bengt Andersson, Rune Andersson, Ejving Karlsson, Gösta Cronholm, Bertil Lundström och Anders Johansson (Sisu Idrottsutbildarna).

Föreningens 20 årsmöte och jubileum gick i lugnets tecken. Brynolf Antonsson överlämnade, efter 19 raka år som ordförande, ordförandeklubban till Ejving Karlsson som nu skall lotsa ”skutan” under det kommande året. Tyvärr kunde inte Brynolf övervara årsmötet på grund av sjukdom.

Westgöta Idrottshistoriska Sällskaps ordförande Tommy Wahlsten valdes att leda årsmötesförhandlingarna och som vanligt genomförde han det på ett smidigt och snabbt sätt med hjälp av sekreteraren Hans Janson. Årsmötet kunde konstatera att ekonomin ligger på plus även om det inte handlar om några stora summor. Valberedningen hade som vanligt svarat för ett bra jobb. Evert Ödvall tidigare suppleant tar nu en ordinarie plats i styrelsen och hans plats tar Anna-Lisa Ödvall. I övrigt omvaldes Gösta Cronholm och Eje Holm. Kvarstående är Hans och Inga Janson samt Stig Tidqvist.Torsten Steiner och Per Tilander omvaldes som suppleanter. Revisorerna Tom Teike och Håkan Engström fick förnyat förtroende liksom suppleanten Bertil Lundström. Valberedningens Torsten Steiner och Anna-Lisa Ödvall omvaldes också.

Årsmötet avslutades med att friidrotterskan Evy Palm höll ett intressant föredrag om sin löparkarriär och där hon bland annat berättade om OS-deltagande och landskamper samt sina minnen från de prestigeladdade finnkamperna.

Årsmöte 2009  Evy Palm

Evy Palm höll ett intressant föredrag om sin karriär i friidrottslandslaget.

Uppdaterad: 07 JUN 2016 15:18

Öppettider museet